تاسیس مرکز رادیولوژی

تاسیس مرکز رادیولوژی با مدرک فیزیک پزشکی و یا تصویربرداری پزشکی

اگر شما هم به رشته‌های فیزیک پزشکی یا فناوری تصویربرداری پزشکی علاقمند هستید، حتماً تصور آینده کاری این رشته ‌ها برایتان مبهم است. یکی از این ابهامات، امکان تاسیس مرکز رادیولوژی و یا تصویربرداری پزشکی بعد از فارق‌التحصیلی است.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که برای تاسیس موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی چه شرایطی لازم است. به عنوان مثال این باور غلط را بررسی خواهیم کرد که حتی افراد با پایه کارشناسی رادیولوژی هم نمی‌توانند به تنهایی اقدام به راه‌اندازی موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی نمایند!

اگر رفع تمام تناقض‌ها و ابهاماتی که در این زمینه شنیده‌اید، برایتان مهم است؛ حتما ادامه این مقاله را با دقت بخوانید.

موسسه رادیولوژی و مرکز تصویربرداری پزشکی به چه مراکزی گفته می‌شود؟

موسسه رادیولوژی:

در این موسسه انواع روش‌های تصویربرداری تشخیصی به کار گرفته می‌شود تا به پزشک در تشخیص بهتر و در نتیجه درمان موثرتر کمک کند. یک مرکز رادیولوژی می‌تواند شامل تجهیزات رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، پری‌ایپکال، پانورکس، سفالومتری و سنجش تراکم استخوان باشد. نکته مهم این است که نصب حداقل دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی در مراکز رادیولوژی الزامی است.

مرکز تصویربرداری پزشکی:

مرکز تصویربرداری پزشکی نسبت به مرکز رادیولوژی خدمات بیشتری ارائه می‌دهد. در یک مرکز تصویربرداری علاوه بر روش‌های تصویربرداری که در مرکز رادیولوژی گفته شد، خدمات سی تی اسکن (CT-Scan) ، ام آر آی (MRI) و یا هردو نیز ارائه می‌شود. در مرکز تصویربرداری فعالیت به صورت شبانه روزی است.

برای افراد متقاضی تاسیس موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی چه شرایطی الزامی است؟

اگر شما به عنوان شخص حقیقی می‌خواهید موسسه رادیولوژی تاسیس کنید، باید دارای یکی از مدارک زیر باشید:

  1. تخصص رادیولوژی (یعنی فردی که ابتدا پزشک عمومی بوده و بعد در آزمون دستیاری رشته رادیولوژی قبول شده است که به این فرد متخصص رادیولوژیست نیز گفته می‌شود.)
  2. مدرک کارشناسی رادیولوژی
  3. کارشناس رادیولوژی با مدرک تحصیلی بالاتر (یعنی فردی که کارشناسی خود را در رشته رادیولوژی گذرانده و پس از آن نیز در رشته دیگری ادامه تحصیل داده است.)

اگر به عنوان شخص حقوقی (یعنی شرکت‌های تعاونی خدمات بهداشت درمانی و …) می‌خواهید یک موسسه رادیولوژی تاسیس کنید، باید حداقل یکی از موسسین، “متخصص رادیولوژیست” یا دارای “مدرک کارشناسی رادیولوژی” و یا دارای “مدرک کارشناسی رادیولوژی و بالاتر” باشد.

مجوز تاسیس مرکز تصویربرداری پزشکی به صورت مشترک به گروهی از افراد داده می‌شود که حداقل پنج نفر در آن یکی از شرایط “متخصص رادیولوژیست” یا دارای “مدرک کارشناسی رادیولوژی” و یا دارای “مدرک کارشناسی رادیولوژی و بالاتر” را داشته باشند. الزامی است که حداقل یک نفر از این 5 نفر، متخصص رادیولوژیست باشد.

آیا داشتن شرایط فوق برای شروع به کار یک موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی کافی است؟

قطعاً خیر!

شرایطی که در بالا گفته شد، شرایط لازم برای متقاضیان است. اما برای تاسیس و بهره‌برداری شرایط بسیار زیادی وجود دارد.

نکته‌ای که لازم است بدانید این است که یکی از شرایط شروع به کار موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی، داشتن پروانه مسئول فنی است. پروانه مسئول فنی به پزشکان متخصص رادیولوژی (رادیولوژیست) داده می‌شود.

پس اگر شما شرایط تاسیس موسسه یا مرکز را داشته باشید، وجود مسیول فنی یعنی فردی که پزشک متخصص رادیولوژی باشد، الزامی است.

سایر کارکنان موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی

علاوه بر موسس و مسئول فنی، برای شروع به کار یک موسسه رادیولوژی و یا مرکز تصویربرداری پزشکی، وجود کارکنان فنی نیز لازم است.

برای اینکه شما جز کارکنان فنی باشید، طبق قانون باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  1. گذراندن دوره پرتوشناسی تشخیصی در یکی از مراکز دانشگاهی داخل یا خارج کشور و اخذ مدرک حداقل کاردانی رادیولوژی
  2. مدرک تخصصی رادیولوژی (رادیولوژیست)
  3. کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک پزشکی
  4. کارشناسی (لیسانس) رادیولوژی

تمامی نوشته‌های فوق از آیین نامه تاسیس موسسه رادیولوژی و مرکز تصویربرداری پزشکی استخراج شده است. این آیین نامه از مواد 1، 3، 4 و 24 قانون مربوط به مقررات امور پزشکی داروئی مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب 1334 (با اصلاحات بعدی) و بندهای 11 و 16 ماده 1 قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی مصوب 1367 و ماده 8 قانون تشکیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آیین نامه اجرایی مصوب سال 1365 هیئت محترم وزیران و اصلاحات سال 1366 تهیه شده است.

نتیجه گیری مهم

  • فارق التحصیلان رشته فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی، به تنهایی نمی‌توانند موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی تاسیس کنند. حتی اگر پایه این افراد کارشناسی رادیولوژی باشد، باز هم به همکاری با پزشک متخصص رادیولوژی (رادیولوژیست) به عنوان مسئول فنی احتیاج دارند.
  • از متن فوق می‌توان فهمید که فارق التحصیلان فناوری تصویربرداری پزشکی یا فیزیک پزشکی، می‌توانند به عنوان سرمایه‌‌گذار به تاسیس موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی بپردازند.
  • فارق التحصیلان فیزیک پزشکی می‌توانند به عنوان کارمند فنی در موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی مشغول به کار شوند.
  • هر موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی، ملزم به رعایت مسایل حفاظت پرتوی است. فارق التحصیلان فیزیک پزشکی در این مورد نیز می‌توانند نقش داشته باشند.
  • فارق التحصیلان تصویربرداری پزشکی با پایه رادیولوژی می‌توانند به عنوان کارکنان فنی در موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی مشغول به کار شوند.

یک واقعیت غیر قابل انکار!

با توجه به قیمت دلار و وضع اقتصادی کنونی، برای تاسیس موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی، به ده‌ها میلیارد تومان پول احتیاج داریم. پس عملاً قبل از اینکه دغدغه ما مجاز بودن رشته‌مان برای انجام این کار باشد، باید به هزینه‌های سرسام‌آور این کار فکر کنیم!

اگر علاقمند به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی و یا فناوری تصویربرداری پزشکی هستید، حتما مقالات “آینده شغلی فیزیک پزشکی” و “آشنایی با رشته فناوری تصویربرداری پزشکی” را مطالعه کنید.

نظر شما در مورد تاسیس موسسه رادیولوژی یا مرکز تصویربرداری پزشکی و به صورت کلی فرصت‌های شغلی رشته‌های فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی چیست؟

حتما نظر و یا سوالاتتان در این مورد را در قسمت زیر برای ما بنویسید تا هم ما و هم دیگر دوستانِ دانشجو، از تجربیات شما استفاده کنیم.

33 دیدگاه برای “تاسیس مرکز رادیولوژی با مدرک فیزیک پزشکی و یا تصویربرداری پزشکی

  1. Avatar photo
    قاسم گفته:

    با سلام . برای تاسیس یا تمدید پروانه بهره برداری رادیولوژی موضوع سند مالكیت ایا لزوما باید سند 6 دانگ باشد یا سند سه دانگ تك برگ به نام مالك مورد قبول است .

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام دوست عزیز، هدف این مقاله دوستانی هستند که می‌خواهند با قصد تاسیس مرکز رادیولوژی در کنکور رشته تصویربرداری پزشکی و فیزیک پزشکی شرکت کنند. بنابراین از جزئیات قانون‌های موجود اطلاع نداریم

  2. Avatar photo
    مریم گفته:

    سلام با توجه به اینکه حضور مسئول فنی یا پزشک در رادیولوژی الزامی هست چطور و به کجا و از چه طریق میتونیم گزارش بدیم و اعلام کنیم که در یک مرکز این شخص به هیچ وجه حضور نداره

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام، فعالیت سایت ما در خصوص رشته های فیزیک پزشکی و تصویربرداری پزشکی هست و در خصوص سوال شما اطلاع ندارم دوست عزیز

  3. Avatar photo
    A.kb گفته:

    سلام ممنون از این مقاله عالی.
    ببخشید الان کسی رادیولوژی خونده و کارشناسی اینارم داره میخواد کلنیک بزنه
    1-این فرد چطور میتونه پزشک متخصص رو متقاعد کنه که بیاد و پروانه بگیره براش (منظور میتونه بگه هزینه کلنیک بر عهده خود فرد باشه و فقط از دکتر بخواهد که پروانه را کسب کند)
    ۲-اگر هزینه کلنیک را بدهد بیشتر در آمد حاصله برای پزشک خواهد بود یا شخصی که هزینه کلنیک را داده )
    ۳-پزشک دائما در مرکز باید باشد یا کسی که رادیولوژی خونده هم میتونه عکس برداری بکنه
    ممنون میشم به این سوالا پاسخ بدین(البته میدونم زیاد شد) سپاس

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام دوست عزیز، جواب سوالاتی که فرمودید اغلب توافقی است و قانون واحدی برای همه موارد وجود ندارد. در مورد سوال آخر هم، قطعا کارشناس رادیولوژی میتونه عکس برداری انجام بده و اصلا وظیفه پزشک نیست

  4. Avatar photo
    سمانه گفته:

    سلام وقت بخیر
    من یه سوال داشتم،ممنون میشم پاسخ بدین.کسی که رشته ی تحصیلی کارشناسی و ارشدش فیزیک هسته ای بوده میتونه برای گرفتن مدرک رادیو لوژی در مقطع ارشد و یا دکتری اقدام کنه؟

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام، در مقطع ارشد چیزی به اسم رادیولوژی نداریم. ادامه راه بچه های رادیولوژی میشه رشته فناوری تصویربرداری پزشکی در ارشد و دکتری. افرادی که رشته کارشناسیشون فیزیک بوده میتونند در ارشد فناوری تصویربرداری پزشکی شرکت کنند و فرقی نمیکنه چه گرایشی باشند. پس فیزیک هسته ای هم میتونه در ارشد فناوری تصویربرداری پزشکی ثبت نام کنه. اما این نکته رو مد نظر داشته باشید که کسانی که فقط ارشد رو در رشته فناوری تصویربرداری پزشکی تحصیل می کنند (و کارشناسیشون رادیولوژی نیست) با احتمال بسیارررر کمتری تکنسین دستگاههای رادیولوژی خواهند شد. پیشنهاد میکنم بیشتر تحقیق و تفکر کنید و به ادامه تحصیل در رشته فیزیک پزشکی هم فکر کنید. چون برای بچه های فیزیک، معمولا ادامه تحصیل در رشته فیزیک پزشکی مناسب تر است. توجه داشته باشید که گرایش های فیزیک پزشکی و تصویربرداری پزشکی مشترک هستند و البته فیزیک پزشکی گرایشهای بیشتری دارد.

  5. Avatar photo
    مهدی نوروزی گفته:

    با سلام
    آقای صادقی ما با تعدادی از خیرین میخوایم که مرکز تصویر برداری برا یک شهرستان ۲۰۰ هزار نفری که ام ار ای نداره تاسیس کنیم هیچکدوم مدرک خاصی نداریم فقط یک نفر تخصص رادیولوژی داره یعنی سرمایه از ما و متخصص یک نفر آیا باید حتما ۵ نفر متخصص در هیات مدیره باشن
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    اینجا مرکز استان به واسطه در آمدی که لز شهر نا داره جواب نمیده و مخالف و سنگ اندازی میکنه

  6. Avatar photo
    مهدی نوروزی گفته:

    با سلام
    آقای صادقی ما با تعدادی از خیرین میخوایم که مرکز تصویر برداری برا یک شهرستان ۲۰۰ نفری که ام ار ای نداره تاسیس کنیم هیچکدوم مدرک خاصی نداریم فقط یک نفر تخصص رادیولوژی داره یعنی سرمایه از ما و متخصص یک نفر آیا باید حتما ۵ نفر متخصص در هیات مدیره باشن
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    اینجا مرکز استان به واسطه در آمدی که لز شهر نا داره جواب نمیده و مخالف و سنگ اندازی میکنه

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام، قوانین درج شده در این مقاله، از منابع قانونی و معتبر استخراج شده است. پس رعایت آنها الزامی است. مگر اینکه با مراکز مربوطه توافقی صورت بگیره و بتونید از راههای میانبر استفاده کنید. امیدوارم که سالم و موفق باشید و بتونید به سادگی هدفتون رو پیش ببرید❤

  7. Avatar photo
    پرنیا گفته:

    سلام
    وقت بخیر
    من میخوام رشته کارشناسی رادیولوژی رو انتخاب کنم
    و یک مرکز تصویر برداری تاسیس کنم
    ایا میتونم مجوز رو به اسم خودم دریافت کنم و فقط برای مسئول فنی متخصص رادیولوژی معرفی کنم یا که مجوز مرکز هم باید به اسم پزشک رادیولوژی باشه

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام، همانطور که در مقاله گفته شده پروانه مسئول فنی فقط به پزشک رادیولوژیست داده می شود.

  8. Avatar photo
    عماد گفته:

    آیا با ارشد یا دکتری فیزیک پزشکی میشه در بخش هایی که در مقاله گفتین در بیمارستان های دولتی هم استخدام شد ؟ یا اینکه مواردی که فرمودین فقط مربوط به بخش های خصوصی هست؟

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام، این مقاله مربوط به تاسیس مرکز رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی است و ربطی به بحث استخدام ندارد.

  9. Avatar photo
    هانیه گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از مقاله خوبتون من در اینده میخوام مرکز تصویر برداری تاسیس کنم کارشناسی ارشد فیزیک هستی ای هستم برای این شرایط بهتره رشته کارشناسی رادیولوژی رو بخونم یا ارشدد تصویر برداری پزشکی؟

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام، پیشنهاد بنده این است که در مورد تاسیس مرکز تصویربرداری بیشتر تحقیق کنید و چالش های آن را بشناسید. اما صرفا در پاسخ به سوالتان، بهتر است مدرک کارشناسی رادیولوژی داشته باشید. موفق و موید باشید

  10. Avatar photo
    هدیه گفته:

    سلام خسته نباشی
    من با مدرک کارشناسی مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک امکان استفاده از مدرک در رادیولوژی فک و دهان رو دارم
    البته دوره هم قراره ببینم
    و اینکه چه مدرکی لازم هست

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام
      سایت ما به صورت تخصصی در زمینه رشته های فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی فعالیت میکنه و در رشته های دیگه نمیتونیم مشاور خوبی برای شما باشیم. براتون آرزوی موفقیت میکنم❤

  11. Avatar photo
    مریم گفته:

    سلام با تشکر از مطلب مفیدتون
    من کارشناسی ارشد فیزیک هستم و علاقمند به خواندن رادیولوژی از مقطع کارشناسی، با توجه به اینکه استخدام برای کارشناسان این رشته سقف سنی ۳۵ سال رو داره آیا در مورد فعالیت شغلی در این رشته در آینده و اینکه تا اتمام تحصیل من از این سن عبور میکنم با مشکل روبه رو خواهم شد
    متشکرم

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      سلام
      اوقات به کام
      در کامنت قبلی جواب سوالتون داده شد.
      پاینده باشید و موفق

  12. Avatar photo
    مریم جابری گفته:

    سلام با تشکر از مطلب بسیار مفیدتون
    من کارشناسی ارشد فیزیک دارم و برای خواندن رشته رادیولوژی از کارشناسی علاقه و انگیزه زیادی دارم ایا با توجه به شرایط سنی استخدام (کمتر از ۳۵ سال برای کارشناسی و کاردانی)بعد از اتمام تحصیل مشکلی برای فعالیت و کار در این رشته خواهم داشت
    متشکرم

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      سلام
      خواهش میکنم، خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده
      با توجه به شرایط سنی که برای استخدام خودتون ذکر کدین اگر پس از گرفتن مدرک سنتون از این حد بالاتر باشه مسلما در رنج شرایط سنی استخدام دولتی قرار نمیگیرید اما اگر همانند بسیاری از بچه ها بخواین در بیمارستان ها و مراکز تصویربرداری و … کار کنید مشکلی وجود نخواهد داشت.
      پاینده باشید

  13. Avatar photo
    انیتا گفته:

    سلام ممنونم بخاطر مقاله با ارزش و مفیدتون.یه سوالی داشتم،کسی که فارق التحصیل مهندسی پزشکی شاخه بیوالکتریک باشه شرکت در کدوم یک از رشته های فیزیک پزشکی و تصویربرداری پزشکی براش آینده بهتری داره؟

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      سلام خانم آنیتا
      اوقات به کام
      خوشحالم که مقاله براتون مفید بوده و با ما همراه هستید
      قطعا رشته فیزیک پزشکی میتونه برای شما آینده شغلی و علمی بهتری داشته باشه. رشته فناوری تصویربرداری پزشکی ادامه راه بچه های رادیولوژی هست و حیطه کاری فقط در زمینه تصویربرداری هست و کارشناسی ارشد اون از سال 95 در ایران راه اندازی شده و مقطع دکتری اون از سال 98 در ایران شروع به پذیرش کرده است. همانطور که میدانیم رشته فناوری تصویربرداری پزشکی یکی از گرایش های فیزیک پزشکی است. اما خود رشته فیزیک پزشکی دارای گرایش های متعدد و جذاب و از طرفی دارای پوزیشن شغلی تعریف شده در وزارت بهداشت و پیشینه بسیار زیادی در ایران و جهان است.

  14. Avatar photo
    مسعود گفته:

    با سلام ، آیا موارد ذکر شده در این نوشتار فقط برای کشور ایران صادق است یا در تمام کشورها فارغ التحصیل رشته فیزیک پزشکی مجاز نیست مسئول فنی یک مرکز تصویربرداری یا پزشکی هسته ای شود؟

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام دوست عزیز، مواردی که در این مقاله ذکر شده از آیین نامه تاسیس موسسه رادیولوژی و مرکز تصویربرداری پزشکی استخراج شده و مربوط به ایران است. در مورد اینکه در کشورهای دیگه به چه صورته لازمه که تحقیقات بیشتری انجام بشه و اطلاعات دقیقی در این مورد ندارم.

  15. Avatar photo
    زهرا گفته:

    مرسی از مقاله ارزشمندتون لطفا راجبه شرایط دادن مجوز برای تاسیس شرکت های دانش‌بنیان یا واردات صادرات دستگاه های پزشکی و… و نحوه انجام این کار برای افرادی که مدرک ارشد فیزیک پزشکی دارند هم توضیح بدین ممنون

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام، سپاسگزارم که وقت گذاشتین و نظرتون رو برای ما ارسال کردید
      هرکدام از مواردی که شما می فرمایید حیطه کاری بسیار وسیعی است که هریک ضوابط خاص خودش را دارد. انشالله سعی می کنم در همه این موارد تحقیقات معتبر انجام داده و نتیجه را به صورت مقاله با شما به اشتراک بگذارم

  16. Avatar photo
    امیراحسان گفته:

    خیلی عالی بود اقای صادقی
    اما فکر میکنم کساییکه فناوری تصویربرداری پزشکی بخونند بازار کارشون بهتر خواهد بود تا فیزیک پزشکی

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده و خیلی ممنونم که وقت گذاشتید و نظرتون رو برای ما ارسال کردید
      دلیلتون برای این تفکر چیه؟ به عنوان مثال اگر در مورد مقاله مورد بحث هم بخواهیم صحبت کنیم، جایگاه فیزیک پزشکی در قانون به عنوان کارمند فنی مشخص شده است اما برای تصویربرداری پزشکی (به جز کسانی که بخاطر پایه رادیولوژی این شانس را دارند) چنین امکانی وجود ندارد. به طور کلی نظر بنده این است که برای افرادی که پایه ای به غیر از رادیولوژی دارند، فیزیک پزشکی انتخاب بهتری است؛ اما اگر شما دلیلی برای نقض این موضوع دارید، خوشحال میشم با ما به اشتراک بگذارید

  17. Avatar photo
    اکرم گفته:

    سلام خیلی ممنون از مطالب خوبی که گذاشتید
    فقط یک سوال دارم،اینکه آیا ممکن نیست که به فارغ التحصیلان مقطع دکتری در رشته تصویربرداری هم مجوز مسئول فنی یک مرکز رو بدهند،با توجه به اینکه در خیلی از رشته ها مثل آزمایشگاه به فارغ التحصیل دکتری برخی رشته های تخصصی این مجوز رو میدن؟

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام، خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده و سپاسگزارم که نظرتون رو برامون نوشتین
      همانطور که در متن مقاله هم قید شده، طبق قانون، پزشک رادیولوژیست می‌تواند مسئول فنی باشد و در این قانون اجازه این کار به دکتری تصویربرداری پزشکی داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید.
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد