آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی هر ساله یک بار و در قالب کنکور مجموعه فیزیک پزشکی در طی آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برگزار می شود. این رشته بطور کامل زیر نظر وزارت بهداشت می باشد و پذیرفته شدگان این رشته پس از قبولی در آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی که پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی را دارا می باشد شروع به تحصیل میکنند.

تا قبل از سال 1396 آزمون کارشناسی فیزیک پزشکی بطور کاملا مستقل با سوالاتی کاملا جدا برگزار می شد ، اما از سال 1396 به واسطه تصمیمات صورت گرفته ، این آزمون با آزمون بچه های رادیوبیولوژی و حفاظت پرتوی ادغام  و تحت نام مجموعه فیزیک پزشکی برگزار می گردد.

در طی این ادغام و بواسطه مجموعه ای شدن ، تعداد سوالات کنکور فیزیک پزشکی که قبل از سال 1396 به تعداد 150 سوال بود ، به تعداد 120 سوال کاهش یافت و البته زمان آزمون بدون تغییر همواره 160 دقیقه (2 ساعت و 40 دقیقه ) می باشد.

در طی این مقاله قصد داریم تا به بررسی دروس آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی ، ضرایب ، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و بهترین منابع برای موفقیت در کنکور فیزیک پزشکی و … بپردازیم.

دروس و ضرایب آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

ضرایب دروس و تعداد سوالات آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

همونطور که توی جدول بالا مشاهده میکنین ، ما توی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی بطور کلی 120 عدد سوال داریم که 25 تا از این سوالات مربوط به درس فیزیک عمومی هست ، 20 عدد از این سوالات مربوط به دروس فیزیک اتمی و فیزیک هسته ای هست ، تعداد 20 سوال هم مربوط به درس ریاضی عمومی ، 15 سوال مال دروس فیزیولوژی و آناتومی و 40 تا سوال هم مال درس زبان انگلیسی هست.

چه افرادی مجاز به شرکت توی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی هستند؟

هر فردی که مدرک کارشناسی اون یکی از موارد زیر باشه میتونه توی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی شرکت کنه و مسلما فردی که مدرک کارشناسی اون شامل هیچ کدوم از وارد زیر نشه قادر به ثبت نام و شرکت درآزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی نیست :

  • فیزیک (همه گرایش ها)
  • بیوفیزیک
  • فیزیک مهندسی
  • تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی)
  • تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)
  • بینایی سنجی
  • فیزیوتراپی
  • اعضای مصنوعی و وسایل کمکی
  • مهندسی پزشکی (کلیه گرایش ها)
  • علوم آزمایشگاهی
  • مهندسی هسته ای (گرایش های پرتو پزشکی و راکتور)
  • تکنولوژی پزشکی هسته ای

بودجه بندی سوالات آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

تا قبل از سال 1396 و مجموعه ای شدن آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی تحت عنوان “مجموعه فیزیک پزشکی” ، تعداد سوالات این آزمون در تمامی ادوار 150 تا سوال بود که از این مقدار ، تعداد 40 تا سوال برای درس فیزیک عمومی ، 30 سوال برای درس فیزیک اتمی و هسته ای ، 20 سوال برای درس ریاضی عمومی ، 10 سوال برای درس آناتومی ، 10 سوال برای درس فیزیولوژی و طبق روال همیشگی 40 سوال هم درس زبان انگلیسی به خودش اختصاص می‌داد که تمامی این 150 سوال باید توی 160 دقیقه (2 ساعت و 40 دقیقه ) پاسخ گفته می شد که شما تقریبا برای هر سوال 1 دقیقه فرصت داشتین.

اما از سال 1396 و به واسطه این مجموعه ای شدن کنکور فیزیک پزشکی و ادغام شدن دو رشته “فیزیک پزشکی” و “رادیوبیولوژی و حفاظت پرتوی” تعداد سوالات به 120 سوال کاهش پیدا کرد.

در نگاه اولیه به دفترچه آزمون “مجموعه فیزیک پزشکی” شما چنین چیزی خواهید دید :

عکس صفحه اول دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

همونطور که مشاهده میکنین ، سوالات هر دو رشته “فیزیک پزشکی” و “رادیوبیولوژی و حفاظت پرتوی توی یک دفترچه آورده شده اما این رو همینجا بهتون بگم که شما هیچ نیازی ندارین که به تمامی سوالات موجود در این دفترچه و همچنین به تمامی دروسش پاسخ بدین.

برحسب این که شما فقط می‌خواین توی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی شرکت کنید ، به دروسی که بر حسب دفترچه ضریب صفر دارن لازم نیست شما جواب بدین ، یعنی برای بچه ها و داوطلبین فیزیک پزشکی هیچ نیازی به این که دروس ضریب صفر “فیزیک پرتوها” ، “رادیوبیولوژی” و “بیولوژی سلولی” رو پاسخ بدین وجود نداره و اصلا نباید به اونها جواب بدین ، پس تعداد کل سوالات ضریب دار بر حسب دفترچه برای شما میشه 120 تا سوال توی 160 دقیقه وقت ، یعنی برای هر سوال شما 80 ثانیه (1 دقیقه و بیست ثانیه یا اگر رندش کنیم 1 دقیقه و نیم) زمان دارین.

خب ، حالا که متوجه شدیم که مایی که میخوایم توی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی شرکت کنیم فقط باید به سوالات دروس “فیزیک عمومی” ، “فیزیک اتمی و هسته ای” ، “ریاضی عمومی” ، “فیزیولوژی و آناتومی” و “زبان انگلیسی” جواب بدیم بریم و کمی دقیق تر به سرفصل های اونها و توزیع سوالات هر کدوم از دروس نگاهی بندازیم.

درس فیزیک عمومی ( فیزیک 1 و 2 و 3)

مهم ترین ، پرضریب ترین و رقابتی ترین درس آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی ، درس فیزیک عمومی با ضریب 4 هست که همونطور که گفتیم از سال 1396 تا کنون تعداد 25 سوال در هر آزمون رو به خودش اختصاص داده و کسب یک درصد عالی توی این درس ، تاثیر فوق العاده ای روی رتبه نهایی فرد داره.

برای پاسخ به سوالات درس فیزیک عمومی شما باید روی تمامی مباحث “فیزیک 1” ،  “فیزیک 2” و “فیزیک 3” دانشگاهی تسلط کامل و مفهومی داشته باشین و بر حسب تحقیق آکادمی فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی ایران بر روی تمامی سوالات سنوات گذشته آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی در طی “اطلس ویدیویی سوالات فیزیک عمومی” به این نتیجه دست پیدا کردیم که توزیع آماری سوالات فیزیک عمومی بطور دقیق در طی تمامی این سال ها به این صورت است :

تحلیل آماری سوالات فیزیک عمومی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی
تحلیل آماری سوالات فیزیک 1 آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی
تحلیل آماری سوالات فیزیک 3 آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

تحلیل آماری سوالات فیزیک عمومی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی از سال 75 تا سال 98

فیزیک اتمی و هسته ای

پس از درس فیزیک عمومی ، بیشترین ضریب در بین دروس رو درس فیزیک اتمی و هسته ای داره که ضریب اون 3 هست و سوالات این درس ترکیبی از دو درس فیزیک اتمی (فیزیک جدید) و فیزیک هسته ای هست و همونطور که گفتیم این درس توی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی 20 سوال رو به خودش اختصاص میده.

درواقع معمولا نیمی از سوالات مبحث فیزیک اتمی و هسته ای مربوط به درس “فیزیک اتمی (فیزیک جدید)” و نیم دیگر از سوالات مربوط به درس “فیزیک هسته ای” می باشد.

با تسلط بر روی این درس میتوان درصد بسیار خوبی از آن کسب کرد و ضریب 3 بودن آن بشدت بر روی رتبه شما تاثیر گذار است.

برای پاسخ به سوالات درس فیزیک اتمی و هسته ای شما باید روی تمامی مباحث “فیزیک اتمی (فیزیک جدید)” و  “فیزیک هسته ای” تسلط کامل و مفهومی داشته باشین و بر حسب تحقیق آکادمی فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی ایران بر روی تمامی سوالات سنوات گذشته آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی در طی “اطلس ویدیویی سوالات فیزیک اتمی و فیزیک هسته ای” به این نتیجه دست پیدا کردیم که توزیع آماری سوالات فیزیک اتمی و هسته ای بطور دقیق در طی تمامی این سال ها به این صورت است :

تحلیل آماری سوالات فیزیک اتمی و هسته ای آزمون کترشناسی ارشد فیزیک پزشکی
تحلیل آماری سوالات فیزیک اتمی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

تحلیل آماری سوالات فیزیک اتمی و هسته ای آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی از سال 75 تا سال 98

ریاضی عمومی (ریاضی 1 و ریاضی 2)

یکی دیگر از دروس مهم آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی ، درس ریاضی عمومی است که همونطور هم که قبلا بهش اشاره کردیم ضریب 2 رو توی آزمون ما داره و 20 تا از 150 تا سوال کنکور فیزیک پزشکی رو به خوش اختصاص میده.

سوالات درس ریاضی عمومی ، ترکیبی از سوالات درس “ریاضی عمومی 1” و “ریاضی عمومی 2” دانشگاهی هستند و معمولا نیمی از سوالات از ریاضی 1 و نیم دیگری از سوالات از ریاضی 2 مطرح میگردد.

برای پاسخ به سوالات درس ریاضی عمومی شما باید روی تمامی مباحث “ریاضی 1” و  “ریاضی 2” تسلط کامل و مفهومی داشته باشین و بر حسب تحقیق آکادمی فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی ایران بر روی تمامی سوالات سنوات گذشته آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی در طی پروژه “اطلس ویدیویی سوالات ریاضی عمومی 1 و 2” به این نتیجه دست پیدا کردیم که توزیع آماری سوالات ریاضی عمومی بطور دقیق در طی تمامی این سال ها به این صورت است :

تحلیل آماری سوالات درس ریاضی عمومی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی
تحلیل آماری سوالات درس ریاض

تحلیل آماری سوالات ریاضی عمومی 1 و 2 آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی از سال 77 تا سال 98

فیزیولوژی و آناتومی

پایین ترین ضریب رو در بین دروس آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی ، درس فیزیولوژی و آناتومی با ضریب 1 داره. اما به هیچ وجه گول ضریب پایینشو نخورین، انقدر که همین درس ضریب پایین میتونه ترازش برای شما خیلی تاثیر گذار باشه و اصلا باورتون نشه.

همونطور که از اسم این درس هم مشخصه، ترکیبی از دو درس کاملا مجزای فیزیولوژی و آناتومی هست.

تا قبل از سال 1396 این دو درس در آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی کاملا مجزا بودن و هر کدوم توی آزمون برای خودشون 10 تا سوال مجزا داشتن ، یعنی فیزیولوژی به تنهایی برای خودش ضریب 1 داشت و 10 تا سوال ، آناتومی هم یک درس کاملا جداگونه بود با ضریب 1 و 10 تا سوال.

اما از سال 1396 تا کنون این دو درس با هم ادغام شدن و درس “فیزیولوژی و آناتومی” رو تشکیل دادن که با هم دیگه ضریب 1 رو دارن و کل تعداد سوالات اون هم 15 تا هست که معمولا تعداد سوالات اونها به صورت نصف – نصف هست.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برخی مواقع بعضی داوطلبین در این درس انجام میدن اینه که چون ضریب این درس پایین هست به اون کم توجهی و یا بی توجهی میکنند و متاسفانه سر جلسه آزمون میفهمن که چه اشتباه بزرگی مرتکب شدن اما اونوقت دیگه خیلی دیره.

هر دو درس فیزیولوژی و آناتومی دروس راحت و خیلی آسون و قابل فهمی هستند که چه داوطلبینی که قبلا این دروس رو داشتن (مثل بچه های رادیولوژی و رادیوتراپی و …) و چه کسایی که این دو درس رو نداشتن (بچه های فیزیک و …) خیلی راحت و با صرف زمان و البته صبر میتونن روی اون مسلط بشن و درصد خوبی از اون کسب کنند.

به عنوان یک نکته کلیدی این رو بدونین که درس فیزیولوژی و آناتومی توی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی یک درس استراتژیکی هست و واقعا تراز اون میتونه معجزه بکنه.

این مطلب رو هم خاطرتون باشه که توی کنکور کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی نباید هیچ درسی رو درصدش رو صفر بزنین.

زبان انگلیسی

درس زبان انگلیسی همواره در آزمون وزارت بهداشت جایگاه بسیار خاص و ویژه ای داشته و داره.

همواره در تمامی ادوار آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت این درس 40 تا سوال به خودش اختصاص داده که معمولا 20 تا از این سوالات ، سوالات لغت (Vocabulary) و 20 تای دیگه مربوط به سوالات درک مطلب و متون و ریدینگ (Reading Comprehension) هستند که اغلب در قالب 4 متن که هر کدام 5 سوال دارن مطرح می شود.

تا قبل از آزمون سال 99 ، هر ساله زبان انگلیسی ضریب 2 رو در آزمون کارشناسی ارشدفیزیک پزشکی داشت ، اما در آزمون سال 99 تصمیم سازمان سنجش پزشکی وزارت بهداشت بر این شد که این ضریب به 3 افزایش پیدا کند.

زبان انگلیسی وزارت بهداشت با زبان عمومی که در موسسات زبان و جاهای دیگه تدریس میشه متفاوته و البته سطح زبان شما برای موفقیت و کسب درصد مناسب در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت طبق متن صریح دفترچه ثبت نام وزارت بهداشت باید بالاتر از متوسط (Upper intermediate) شود و شما با تلاش به این سطح دست پیدا کنید.

اگر پایه زبانتون اصلا خوب نیست یا ضعیفه اصلا نگران نباشید ، با روند مستمر و تلاش خیلی خوب میتونین اون رو به سطح (upper intermediate) برسونین و با توسعه منظومه لغوی خودتون خیلی راحت می تونین به درصد عالی دست پیدا بکنین.

بهترین منابع آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

معرفی بهترین منابع برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

فیزیک عمومی (1و2و3)

بهترین منبع برای درس فیزیک عمومی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی بدون شک و به استناد به نظرات بسیاری از داوطلبین سنوات گذشته کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی آموزش های مفهومی و مو به مو هست.

منبع معرفی شده از طرف وزارت بهداشت به عنوان منابع درس فیزیک عمومی کتب ” فیزیک هالیدی جلد 1 و 2 و 3 و 4 ” می باشد ، این کتب بخاطر حجم بسیار بالای هر کدام از این جلد های آن و مطالب اضافی و بعضا بیهوده فقط باعث از بین بردن انگیزه و علاقه شما به این درس می شوند و هیچ بعد مثبتی برای شما نخواهد داشت. به خصوص تمامی بچه هایی که از دوران دبیرستان با این درس و با فهم اون مشکل داشتند یا شاید از این درس خوششون نمیومده ادامه راه و موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی رو برای شما غیر ممکن و دست نیافتنی می سازد.

کتاب فیزیک هالیدی جلد 1 آزمون کارشناسی ارشد فناوری تصویربرداری پزشکی پزشکی

کتاب فیزیک عمومی

نویسنده : دیوید هالیدی (جلد 1)

تعداد صفحات : 507 صفحه

کتاب فیزیک هالیدی جلد 2 آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

کتاب فیزیک عمومی

نویسنده : دیوید هالیدی (جلد 2)

تعداد صفحات : 528 صفحه

رفرنس وزارت بهداشت برای فیزیک عمومی

کتاب فیزیک عمومی

نویسنده : دیوید هالیدی (جلد 3)

تعداد صفحات : 563 صفحه

اما با استفاده از آموزش های مفهومی ما که نمونه های بسیاری از اون در همین سایتمون ، همچنین سایت “آپارات” ، “کانال ویدیویی یوتیوب ما” و همچنین “پیج اینستاگرام” و “کانال تلگرام “ما موجود هست ، به شیرین ترین و جذاب ترین شکل موجود که بهتون قول میدم از دوران دبیرستان تا امروز تجربه نکردین این درس رو بهتون تدریس میکنیم تا تمام نگرانی شما رو در مورد تمامی مطالب درس فیزیک عمومی کاملا برطرف کنیم.

در طی تدریس های مفهومی درس فیزیک عمومی ، ما تدریس هر فصل رو از بدیهیات و از صفر شروع کردیم تا هر کسی و با هر پایه ای از فیزیک به راحتی اون رو بفهمه و متوجه بشه و کیف کنه که چقدر قشنگ و راحت میشه این درس رو یاد گرفت.

در طی هر فصل و بعد از تدریس هر مبحث چندین تا تست از سنوات اخیر کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی آوردیم و اونها رو تحلیلی و قدم به قدم حل کردیم تا کاملا با دیدگاه فرد طراح سوال کنکور آشنا بشین و بفهمین از هر مبحث و فرمولی چه سوالاتی اومده و راه حل و شیوه تحلیل سوالات اون قسمت رو کاملا یاد بگیرین و جلو برین تا همونجا کاملا مطلب براتون جا بیفته و خیالتون کاملا راحت بشه که با یک تیر 2 تا نشونه زدین ، هم درسنامه و اون مطلب رو عالی یاد گرفتین و هم تست های سنوات اخیر آزمون کارشناسی ارشد کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی رو خواندین و یادگرفتین.

نمونه هایی از تدریس مفهومی فیزیک عمومی

فیزیک اتمی و هسته ای

بهترین منبع برای درس فیزیک اتمی و هسته ای آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی بدون شک و به استناد به نظرات بسیاری از داوطلبین سنوات گذشته کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی آموزش های مفهومی و مو به مو ما در دروس فیزیک اتمی و فیزیک هسته ای می باشد

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم این درس ترکیبی از دو درس فیزیک اتمی (فیزیک جدید) و فیزیک هسته ای می باشد که این دو درس از جنبه هایی با هم تفاوت دارند.

در درس فیزیک جدید (فیزیک اتمی) به بررسی ساختار اتم ها و دیدگاه ها و جنبه های مختلف اتم و همچنین ساختار الکترون ها می پردازیم و بسیار کمتر به هسته اتم توجه می شود.

اما در درس فیزیک هسته ای به بررسی ساختار هسته ها ، انواع واپاشی های هسته ای ، فیزیک واپاشی هسته ای و نحوه آشکارسازی آنها و دوزیمتری و همچنین اکتیویته هسته ها و فیزیک نوترون ها می پردازیم و کمتر به ساختار بیرونی هسته اهمیت میدهیم.

منبعی که وزارت بهداشت و سازمان سنجش پزشکی به عنوان منبع درس فیزیک اتمی ( فیزیک جدید ) کرده کتاب ” فیزیک جدید ؛ نویسنده: کنت کرین ” و منبع درس فیزیک هسته ای کتاب ” آشنایی با فیزیک هسته ای (جلد اول) ؛ نویسنده: کنت کرین ” می باشد.

فیزیک اتمی کارشناسی ارشد فناوری تصویربرداری پزشکی

کتاب فیزیک جدید

نویسنده : کنت اس کرین

تعداد صفحات : 773 صفحه

کتاب آشنایی با فیزیک هسته ای کرین جلد اول آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

کتاب آشنایی با فیزیک هسته ای (جلد اول)

نویسنده : کنت اس کرین

تعداد صفحات : 515 صفحه

اگر تا به امروز حتی نگاه گذرایی به این دو کتاب انداخته باشید متوجه حجم بسیار زیاد این دو کتاب و از طرفی متن قدیمی و نه چندان زیبای اونها شده اید.

نمونه ای از کتاب فیزیک جدید کرین

نمونه ای از کتاب فیزیک هسته ای کرین

این کتاب ها دارای مطالب گزاف و بیهوده زیادی هستند که با خواندن اونها فقط وقت خودتون رو تلف میکنین و حس بسیار بدی در مورد این که آیا واقعا باید این همه مطلب جسته و گریخته و اثبات و … رو حفظ کنم و بلد باشم بهتون دست میده.

هیچ منبع مکتوب مناسبی هم که مطالب رو بصورت کامل و صحیح و بدور از گزافه گویی و در بر داشتن تمامی مطالب و جزئیات مهم در بر داشته باشه وجود نداره.

اما با استفاده از آموزش های مفهومی ما در قالب ” آموزش مفهومی فیزیک جدید (فیزیک اتمی) ” و ” آموزش مفهومی فیزیک هسته ای ” که نمونه های بسیاری از اون در همین سایتمون ، همچنین سایت “آپارات” ، “کانال ویدیویی یوتیوب ما” و همچنین “پیج اینستاگرام” و “کانال تلگرام “ما موجود هست ، این دو درس رو بطور کامل و عالی بهتون آموزش دادیم و تدریس کردیم و با حذف تمامی مطالب اضافه و بیهوده و بیان تمامی مطالب مهم و حتی جزئیات با اهمیت کاری کردیم تا از دیدن این آموزش ها لذت ببرین و پیش خودتون حس کنید که چقدر درس فیزیک اتمی و فیزیک هسته ای میتونه شیرین ، جذاب و قشنگ باشه و درون خودتون از بابت این درس احساس قدرت کنید.

در طی تدریس های مفهومی درس فیزیک اتمی و هسته ای ، ما تدریس هر فصل رو از بدیهیات و از صفر شروع کردیم تا هر کسی به راحتی اون رو بفهمه و متوجه بشه و کیف کنه که چقدر قشنگ و راحت میشه این دروس رو یاد گرفت.

در طی هر فصل و بعد از تدریس هر مبحث چندین تا تست از سنوات اخیر کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی آوردیم و اونها رو تحلیلی و قدم به قدم حل کردیم تا کاملا با دیدگاه فرد طراح سوال کنکور آشنا بشین و بفهمین از هر مبحث و فرمولی چه سوالاتی اومده و راه حل و شیوه تحلیل سوالات اون قسمت رو کاملا یاد بگیرین و جلو برین تا همونجا کاملا مطلب براتون جا بیفته و خیالتون کاملا راحت بشه که با یک تیر 2 تا نشونه زدین ، هم درسنامه و اون مطلب رو عالی یاد گرفتین و هم تست های سنوات اخیر آزمون کارشناسی ارشد کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی رو خواندین و یادگرفتین.

نمونه هایی از تدریس مفهومی فیزیک اتمی و هسته ای

ریاضی عمومی 1 و 2

منابع متعددی در بازار برای درس ریاضی عمومی 1 و 2 وجود دارد اما متاسفانه هیچ کدام از آنها مناسب آزمون کترشناسی ارشد فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی نیستند.

منابعی که سازمان سنجش پزشکی وزارت بهداشت برای درس ریاضی عمومی 1 و 2 در دفترچه راهنمای منابع آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت معرفی کرده است کتاب های ” حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی ؛ نویسنده : جرج توماس ” و ” حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی ؛ نویسنده : لوپی-لیت-هولد” می باشد.

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی جلد اول آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی

نویسنده : جورج توماس (جلد 1 – قسمت 1)

تعداد صفحات : 376 صفحه

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی جلد دوم آزمون کارشناسی ارشد فناوری تصویربرداری پزشکی

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی

نویسنده : جورج توماس (جلد 1 – قسمت 2)

تعداد صفحات : 380 صفحه

ریاضی عمومی معرفی شده توسط وزارت بهداشت برای کنکور فناوری تصویربرداری پزشکی

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی

نویسنده : جورج توماس (جلد 2 )

تعداد صفحات : 352 صفحه

هر کدام از این کتاب ها دارای جلد های مختلف و از طرفی هر کدام از جلد ها دارای تعداد صفحات بسیاری می باشند. متن و نوشته هر دو کتاب نیز قدیمی است.

از طرفی کتب دیگری برای درس ریاضی وجود دارند اما همانطور که گفته شد خاصه برای آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی نیستند و مناسب داوطلبین آزمون های کارشناسی ارشد مهندسی وزارت علوم هستند. مثلا کتاب ریاضی عمومی 1 و ریاضی عمومی 2 مدرسان شریف دارای حجم های بسیار زیاد و همچنین مطالب بسیار گزاف و اضافه ای هستند که بعضا هیچ کاربرد و حتی کوچکترین سوالی در تمامی این سنوات در کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی نداشته است و اختصاص وقت به این کتاب ها جز ایجاد حس ترس و تنفر از ریاضی هیچ پیامد مثبتی برای شما ندارد.

خیلی از داوطلبین پس از تهیه این کتاب ها و صرف وقت برای مطالعه اونها بعد از چند مدتی بیان میکنند که بخاطر حجم بالای هر کدوم از این جلد ها و دسته بندی غیر حرفه ای و نا معلوم و زیاد اونها کمک کم علاقشون رو نسبت به درس ریاضی از دست دادن و امیدی برای کسب درصد عالی در این درس در کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی ندارن.

بخاط تمامی این ضعف ها و نبود منبع مناسب برای داوطلبین فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی ، پس از صرف زمانی قریب به 2 سال برای تدریس مفهومی دروس ریاضی عمومی 1 و ریاضی عمومی 2 ، یک منبع فوق العاده برای شما آماده کردیم تا یک بار برای همیشه توی زندگیتون ترستون از درس ریاضی از بین بره و اصلا نگاهتون به این درس کاملا تغییر کنه و درس ریاضی تبدیل به نقطه قدرت شما بشه و دیگه هیچ ترسی از حل انتگرال و مشتق و انتگرال های دوگانه و سه گانه نداشته باشید و با اقتدار تمامی اونها رو تحلیل و حل کنید.

با استفاده از آموزش های مفهومی ما در قالب ” تدریس مفهومی ریاضی عمومی 1 ” و ” تدریس مفهومی ریاضی عمومی 2 ” که نمونه های بسیاری از اون در همین سایتمون ، همچنین سایت “آپارات” ، “کانال ویدیویی یوتیوب ما” و همچنین “پیج اینستاگرام” و “کانال تلگرام “ما موجود هست ، این دو درس رو بطور کامل و عالی بهتون آموزش دادیم و تدریس کردیم و با حذف تمامی مطالب اضافه و بیهوده و بیان تمامی مطالب مهم و حتی جزئیات با اهمیت کاری کردیم تا از دیدن این آموزش ها لذت ببرین و پیش خودتون حس کنید که چقدر درس ریاضی عمومی میتونه شیرین ، جذاب و قشنگ باشه و درون خودتون از بابت این درس احساس قدرت کنید.

در طی تدریس های مفهومی درس ریاضی 1 و 2 ، ما تدریس هر فصل رو از بدیهیات و از صفر شروع کردیم تا هر کسی به راحتی اون رو بفهمه و متوجه بشه و کیف کنه که چقدر قشنگ و راحت میشه این دروس رو یاد گرفت.

در طی هر فصل و بعد از تدریس هر مبحث چندین تا تست از سنوات اخیر کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی آوردیم و اونها رو تحلیلی و قدم به قدم حل کردیم تا کاملا با دیدگاه فرد طراح سوال کنکور آشنا بشین و بفهمین از هر مبحث و فرمولی چه سوالاتی اومده و راه حل و شیوه تحلیل سوالات اون قسمت رو کاملا یاد بگیرین و جلو برین تا همونجا کاملا مطلب براتون جا بیفته و خیالتون کاملا راحت بشه که با یک تیر 2 تا نشونه زدین ، هم درسنامه و اون مطلب رو عالی یاد گرفتین و هم تست های سنوات اخیر آزمون کارشناسی ارشد کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی رو خواندین و یادگرفتین.

نمونه هایی از تدریس مفهومی ریاضی عمومی 1 و 2

فیزیولوژی و آناتومی

1. آناتومی

2 تا کتاب به عنوان بهترین کتاب هایی که میتونین برای کسب درصد عالی در درس آناتومی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی استفاده کنید بهتون معرفی میکنم که هر دو تا کتاب از لحاظ حجم و محتوا و کیفیت و نثر با هم دیگه برابر هستند. این دو کتاب ” کلیات آناتومی 6 نویسنده ” و ” آناتومی والیانی ” هستند.

از بین بسیار کتاب هایی که در دوران کنکور برای درس آناتومی تهیه کردم و اونها رو مطالعه کردم این دو تا کتاب بهترینشون بودن چون با توجه به ضریب 1 بودن این درس در کنکور فیزیک پزشکی و این که تعداد 7 تا 8 سوال در کنکور از درس آناتومی مطرح میشه و همچنین با توجه سطح سوالات مطرح شده در تمامی سنوات گذشته آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی ، این دو کتاب حجم و تعداد صفحه و البته کیفیت بسیار خوبی دارند.

کتاب کلیات آناتومی 6 نویسنده آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی
کتاب آناتومی والیانی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

نثر و زبان هر دو کتاب بسیار ساده و قابل فهم است و بخصوص این کتاب به تمامی داوطلبینی که قبلا هیچ گونه آشنایی نسبت به این درس نداشتند کمک میکنه تا مطالب آناتومی رو بواسطه اطلس رنگی و توضیحات ساده ای که داده خیلی راحت یاد بگیرن و با کتاب ارتباط خوبی برقرار کنند.

2. فیزیولوژی

بهترین منبع برای درس فیزولوژی با توجه به ضریب 1 بودن اون توی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی و با توجه به این که از 15 تا سوال آناتومی و فیزیولوژی معمولا 7 الی 8 سوال مربوط به این درس است ، کتاب ” خلاصه فیزیولوژی گایتون ” می باشد.

کتاب خلاصه فیزیولوژی گایتون آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

زبان انگلیسی

اولین و مهمترین نکته ای که در مورد درس زبان انگلیسی آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی و بطور کلی کنکور وزارت بهداشت باید بدونین این هست که زبان انگلیسی وزارت بهداشت با زبان عمومی که توی آموزشگاه ها و کتاب آموزشی زبان عمومی تدریس میشه متفاوته ، چون متون زمینه پزشکی دارن.

چه پایه زبانتون خوب باشه و چه نباشه باید در ابتدای کار دایره لغات خوبی برای خودتون اون هم از لغات زبان وزارت بهداشت بسازین.

بهترین منبعی که میتونه بهتون کمک کنه تا منظومه لغوی خوبی برای خودتون فراهم کنید و بخوبی لغات زبان وزارت بهداشت رو یاد بگیرین کتاب ” هندبوک لغات دکتر مهاجرنیا ” است.

کتاب هندبوک لغات مهاجرنیا آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

در ابتدای کار و با توجه به توضیحات اولیه کتاب در مورد روش خواندن و حفظ لغات ، یادگیری لغت رو شروع میکنید و آرام آرام به حفظ لغات می پردازین تا با لغات و اصطلاحات پزشکی و به اصطلاح وزارت بهداشتی آشنا بشین. حفظ و مرور لغات حتما باید بصورت روزانه باشه هر روز باید در برنامتون هم خواندن لغات جدید باشه و هم مرور لغات قبلی و بهتره با دستورالعمل نوشته شده در ابتدای کتاب مرور لغات صورت بگیره تا کاملا نظام مند و مهندسی شده باشه.

بعد از این که دایره لغاتتون به میزان مطلوبی رشد کرد آرام آرام به سراغ تست های لغت و متون درک مطلب میرین و بدون هیچگونه ترسی شروع میکنین تست ها و متون رو خواندن و یادگرفتن.

بهترین منبعی که میتونه در این زمینه هم بهتون کمک بکنه و تست های سنوات گذشته زبان وزارت بهداشت رو با ترجمه روان و جواب مناسب درون خودش داشته باشه و البته مهارت های مواجهه با تست های لغت و درک متلب رو هم بهتون آموزش داده باشه کتاب ” راهنمای جامع زبان وزارت بهداشت دکتر مهاجرنیا ” است.

کتاب راهنمای جامع زبان وزارت بهداشت مهاجرنیا آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

شاید در ابتدا روند یادگیری زبانتون کند باشه اما با استمرار و پیوستگی پس از چندی سرعتتون خوب خواهد شد و بخوبی از پس تست های لغت و متن بر خواهید اومد.

به این نکته مهم هم توجه کنید که حتما لغات جدیدی که از تست های لغت و متن پیدا میکنین رو برای خودتون توی یک دفترچه یادداشت کنید و اونها رو هم حتما مرور کنید.

32 دیدگاه برای “آزمون کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      بله، از کنکور فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی سال 1401 این اتفاق افتاد و در دفترچه ثبت نام اطلاع رسانی شد و امسال (1402) هم همچنان استفاده از هر گونه ماشین حساب (ساده – مهندسی و غیره) سر جلسه کنکور این دو آزمون ممنوعه و محاسبات باید همانند کنکور کارشناسی (سراسری) بصورت دستی انجام بگیرد.

  1. Avatar photo
    روشن گفته:

    با سلام .من کارشناس رادیولوژی دارم به نظر شما ارشد فیزیک پزشکی برای من بهتره یا ارشد تصویر برداری؟

  2. Avatar photo
    Deniz گفته:

    سلام وقتتون بخیر من کارشناسی مهندسی اپتیک و لیزر رو دارم (از گرایش های فیزیک هست)میخواستم بدونم میتونم کنکور فیزیک پزشکی رو شرکت کنم؟

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      سلام
      اوقات شما هم به کام
      بله، البته، شما می‌تونین با مدرک کارشناسی (لیسانس) مهندسی اپتیک و لیزر در کنکور فیزیک پزشکی شرکت کنین.

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      متاسفانه خیر، کارشناسی بیوتکنولوژی جزو مدارک کارشناسی مجاز برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی نیست.

  3. Avatar photo
    رها گفته:

    سلام وقت بخیر
    ممنون بابت مطالب مفید سایت
    بنده سال بعد کارشناسی فیزیک مهندسی رو تموم‌میکنم، میخواستم بدونم میشه هم کنکور فیزیک داد هم فیزیک پزشکی؟
    تایم انتخاب رشته فیزیک قبل از اومدن جوابای فیزیک پزشکی،اگه اونجا هم انتخاب رشته کنیم برای فیزیک پزشکی به مشکل میخوریم؟

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام، باعث افتخاره که با ما همراه هستید❤
      هیچ مشکلی وجود نداره، شما میتونید هر دو کنکور رو شرکت کنید، برای هر دو انتخاب دانشگاه انجام بدین و در نهایت تصمیم بگیرید کدام دانشگاه را ثبت نام کنید. در واقع شما در آخر فقط مجاز هستید در یک دانشگاه ثبت نام کنید.

  4. Avatar photo
    صبا گفته:

    سلام وقتتون بخیر باشه ، خیلی ممنون از مطالب مفیدتون ، واقعیت من بین پرتوپزشکی و فیزیک پزشکی موندم که کدوم رو شرکت کنم و اینکه با خواندن فیزیک پزشکی مثل یک پزشک مشغول به کار میشم یا اینکه کار من فنی و کنترل کیفیت دستگاه هاست ؟ چون من با خواندن مقاله ی قبلی متوجه نشدم فیزیک پزشک دقیقا چه کاری میکنه

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام. باعث افتخاره که با ما همراه هستید دوست عزیز
      در مورد پرتو پزشکی نمی توانم مشاور خوبی برای شما باشم چون ما بصورت تخصصی روی رشته های فیزیک پزشکی و تصویربرداری پزشکی کار می کنیم.
      شما به عنوان فیزیست مشغول به کار خواهید شد و کار شما با پزشک کاملا متفاوت است. به فیزیست مهر نظام پزشکی تعلق نمی گیرد.

  5. Avatar photo
    مهسا گفته:

    سلام آقای صادقی . اولا تشکر میکنم بابت مطالب مفید و خوبتون. بنده سال بعد کارشناسی فیزیک رو تموم‌میکنم و میخوام ارشد فیزیک پزشکی کنکور بدم . میخواستم بدونم من کجا میتونم بعد قبولی استخدام بشم و شرایط چطوریه؟

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      سلام خانم مهسا
      اوقات به کام
      خواهش می‌کنم، خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده و ما رو همراهی می‌کنید
      انشالله با موفقیت و سلامتی بتونین کارشناسی رو به پایان ببرید و ما ه به بهترین شکل ممکن بتونیم در راه کنکور کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی به شما کمک کنیم تا در این مسیر مثل رتبه های تک رقمی و رتبه برتر های سنوات گذشته آکادمیمون، شما هم به یک رتبه تک رقمی عالی و دانشگاه مورد علاقتون دست پیدا کنید.
      در پاسخ به سوالتون یک مقاله بسیار خوبی توی سایت قرار دادیم “آینده شغلی فیزیک پزشکی ؛ پردرآمد یا صرفا رشته‌ای علمی و جذاب؟” که با مطالعه این مقالع بطور کامل پاسخ سوالتون رو دریافت خواهید کرد.

  6. Avatar photo
    شکوفه گفته:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید میخواستم بدونم که من برای یادگیری لغات از کتاب زبان نود پلاس استفاده می کنم آیا این کتاب خوبی برای بخش لغات کنکور فیزیک پزشکی است؟

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      پشتیبان سایت گفته:

      سلام اوقات به کام
      بله هم نود پلاس کتاب خوبیه و هم هندبوک دکتر مهاجرنیا

  7. Avatar photo
    پیرمحمدی گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من لیسانس فیزیک دارم فارغ التحصیل سال ۹۱ هستم میخام برای سال آینده فیزیک پزشکی امتحان بدم و از الان میخام شروع کنم
    لطفا میشه منو راهنمایی کنید
    چجوری جزوه ها رو تهیه کنم و چکار بکنم

  8. Avatar photo
    سجاد گفته:

    سلام آقای صادقی امیدوارم حالتون خوب باشه ببخشید یه سوال داشتم تو منابع و سوالات اخیر کنکور فیزیک پزشکی حرفی از آمار زده نشده بود ولی دفترچه سوالات سال قبل رو نگاه کردم ابتدای بخش ریاضی عمومی چندتا سوال آمار از قسمت واریانس و میانه و … بود قراره امسال هم از سوالات آمار بیاد؟

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      سلام
      ممنونم، سلامت باشید
      با توجه به این که تا قبل از روز برگزاری آزمون فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی سال 99 هیچ حرف و منبع و اطلاعیه ای مبنی بر وجود سوالات آمار در سوالات درس ریاضی این آزمون مطرح نشده بود، پس از آزمون تمامی 10 سوال مطرح شده در هر دو آزمون (فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی) حذف شدند.
      همچنین با توجه به این که در دفترچه منابع کنکور کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی سال 1400 نیز هیچ منبعی برای درس آمار ذکر نشده است و تنها همانند سنوات گذشته برای درس ریاضی فقط ریاضی عمومی 1 و 2 مطرح شده است، پس قرار نیست سوال آماری در کنکور سال 1400 برای این دو آزمون مطرح شود.

  9. Avatar photo
    alireza.mohammadi گفته:

    سلام آقای صادقی امیدوارم حالتون خوب باشه
    اولاتشکر میکنم بابت مطالب کامل و جامعی که در سایت قرار دادید
    میخواستم بدونم من مهندسی هسته ای گرایش پرتو پزشکی خوندم به نظرتون تو کدوم رشته تصویر برداری یا فیزیک پزشکی شرکت کنم و ثانیا کارشناسی که ما گرفتیم و ارشدی که قراره بخونم میتونم با کدوم رشته در بیمارستان و مراکز درمانی مشغول به کار بشم یا اصلا نمیتونم ممنون میشم توضیح بدید با تشکر

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      سلام
      ممنونم، انشالله شما هم همیشه موفق و خوشحال و سلامت باشید
      خواهش میکنم، ما هم از شما متشکریم که با ما همراه هستید و مطالب رو با دقت پیگیری می‌کنید.
      بهتون پیشنهاد می‌کنم با توجه به مدرک و رشته کارشناسیتون ، فیزیک پزشکی شرکت کنید.
      شما پس از اتمام مقطع کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی می‌توانید با توجه به شاخه‌ای که در پایان نامه ارشد پیش گرفتید و توی اون تجربه و علم کسب کردین در کلیه بیمارستان ها، مراکز تصویربرداری، رادیوتراپی و شرکت های مرتبط از جمله شرکت های کنترل کیفی و بطور کلی تمامی زمینه های شغلی که در مقاله”آینده شغلی فیزیک پزشکی ؛ پردرآمد یا صرفا رشته‌ای علمی و جذاب؟” که مرتبط با زمینه پایان‌نامه شما بوده مشغول به کار و فعالیت شوید.

  10. Avatar photo
    Hassani گفته:

    خیلی با دیدن این مطالبو کلا پیجتون انرژی گرفتم و کمکم کرد…مرسی بخاطر این انرژی واین همه ذوق وشوق

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      سلام خانم حسنی عزیز
      اوقات به کام
      از این که این مطالب و این مقاله و همچنین پیجمون تونسته برای شما مفید باشه و از هر چیزی مهمتر شما از اون رضایت دارید بسیار خوشحال و خورسندم.
      از این که ما رو همراهی می‌کنید و مطالب سایت و همچنین محتویات مشاوره ای و آموزشی پیج ما رو دنبال می‌کنید واقعا برای ما باعث افتخاره.
      انشالله بتونیم مثل همیشه بهتون کمک کنیم تا انشالله با کسب یک رتبه عالی شما هم به جمع ستارگان آکادمی ما بپیوندید.

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      خواهش میکنم
      خوشحالیم از این که این مقاله تونسته برای شما مفید باشه و از اون استفاده کنید.
      مرسی از این که نظرتون در مورد این مقاله رو با ما به اشتراک گذاشتین.

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      سلام
      اوقات شما هم به کام
      با توجه به این که تا امروز (تاریخ 28 شهریور ماه 99) هیچ اطلاعیه و خبری از سمت سازمان سنجش پزشکی وزارت بهداشت مبنی بر تغییر روند برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و بلاخص تغییر در روند سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبین اعلام نشده ، پس هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. بهترین راهکار برای داشتن آمادگی برای تغییر یا عدم تغییر و برگزاری آزمون طبق روال گذشته ، افزایش دایره لغات زبان وزارت بهداشت با استفاده از کتاب هندبوک و سپس کار با متون و درک مطلب ها و تست های لغت سنوات گذشته است تا اگر هیچ تغییری رخ نداد شما متضرر نشین و آمادگی کامل پیدا کرده باشید و اگر روند بر حسب اطلاعیه رسمی وزارت بهداشت تغییر کرد و سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبین کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هم با استفاده از آزمون MHLE خواست انجام بگیره شما بسیاری از مسیر رو پیش اومده باشید و اونموقع نیاز باشه که شاید مهارت های دیگه ای رو هم تمرین کنید و موارد دیگه رو هم به اطلاعات خودتون اضافه کنید تا بطور کامل آمادگی شرکت در آزمون MHLE رو پیدا کنید.
      پس مسیر هر دو یکسان هست، فقط تعلل نکنید و از همین امروز تمام تلاشتون افزایش هر چه بیشتر سطح زبانتون باشه.

    • عکس پروفایل امیرحسین صادقی
      امیرحسین صادقی گفته:

      سلام خانم فرهادی
      اوقات به کام
      خواهش می‌کنم، سلامت باشید.
      از این که زمان گذاشتین و مقاله رو کامل مطالعه کردین و نظر خودتون رو ثبت کردین بسیار خوشحال و خورسندیم.
      امیدواریم که این مقاله براتون مفید واقع شده باشه و تونسته باشه بهتون کمک کنه.
      اگر علاقه‌مند به رشته فیزیک پزشکی و فناوری تصویربرداری پزشکی هستید بهتون پیشنهاد میکنم سایر مقالات سایت رو هم مطالعه بفرمایید.
      مطمعنا از اطلاعات جذابی که توی هر کدام عنوان کردیم شگفت‌زده خواهید شد.
      پاینده باشید و موفق

  11. Avatar photo
    Happiness گفته:

    خیلی خوبه یه مقاله کاملی که برای تصمیم گیری خیلی کمک میکنه
    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

    • عکس پروفایل محدثه ابراهیمی
      محدثه ابراهیمی گفته:

      با سلام
      خوشحالیم که براتون مفید بوده و ازتون ممنونیم که نظرتون رو برای ما ارسال کردید. بهتون پیشنهاد میکنم ویدیو مشاوره ای “خوان صفرم تک رقمی ها” رو حتما ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید.
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد